av Emelie Klasson | 2019-07-11 | Arbeten, Okategoriserade
Keramiska tecken Keramiska tecken är band som formats i lergodslera eller porslinslera och som sedan glaserats i både matta och blanka glasyrer. Tecknen kan placeras tillsammans i grupp eller enskilt mot väggar eller svävande i luftrum. Storlekarna variera mellan...
av Emelie Klasson | 2019-07-11 | Forskning, Okategoriserade, Pedagogik
Blända illustrerad publikation Till grund för publikationen ”Bländaprojektet” finns fotografier och texter som dokumenterar projektets olika delar. Dessuitom finns det en samling texter skrivna av olika personer som på olika sätt knyter an till det Blända...
av Emelie Klasson | 2019-07-04 | Forskning, Pedagogik
Bländaprojektet I Bländaprojektet har jämställdhet och unga kvinnors rätt att ta plats genomsyrat arbetet. Den för Värend lokala sägnen om Blända har utgjort stommen. Genom att använda Blända som en symbol för jämställdhet har jag som konstnär skapat tre delar i...
av Emelie Klasson | 2019-07-02 | Featured
Blända Powerplay I Blända Powerplay har konventioner, strukturer och skeenden på en hockeyarena studerats och bearbetats genom konstnärliga metoder och processer. Det som slutligen blivit en konstnärlig iscensättningen sätter fokus på hur ishockeyns machohjältar,...
av Emelie Klasson | 2019-07-01 | Featured
Praktikforum Praktikforum är en grupp bestående av mig och tre andra kollegor, Lena Håkansson, Stephan Hruza och Stephanie Carleklev, från Institutionen för design på Linnéuniversitetet i Växjö. Tillsammans utforskar vi praktikbaserat lärande, konstnärligt materiellt...
av Emelie Klasson | 2019-06-26 | Okategoriserade, Pedagogik
Blända Workshops Blända workshops har genomförts i samarbete med unga kvinnor i åldrarna 20-35 år. Gemensamt för deltagarna har varit att de är på väg mot professionalitet eller just tagit klivet in i ett konstnärligt yrke. Syftet med workshopparna har varit att med...
Senaste kommentarer